משרד הבטחון מרכז את פעולות הממשלה בנושאי בטחון ואסטרטגיה, הוא מקיים קשרי חוץ עם גופי בטחון במדינות זרות, ויש לו תפקידים חשובים רבים. משרד הבטחון זוכה לתקציבי ענק מדי שנה, באמצעות התקציב הגדול הוא מספק את המשאבים והאמצעים הנדרשים לצה"ל למשימותיו השוטפות, דואג לפיתוח אמצעי לחימה, מטפח את תשתיות התעשייה הביטחונית ועוד. עסקים וארגונים רבים מעוניינים להירשם כספק מורשה של משרד הבטחון. הליך רישום ספק משרד הבטחון מתבצע פעם אחת שלאחריה מקבלים מספר ספק וניתן להעניק שירות וליהנות מעבודה שוטפת עם אחד הגופים החזקים בממשלה ובמדינה כולה.
מה זה ספק מורשה של משרד הבטחון?
ספק משרד הבטחון הוא יצרן, משווק, יבואן, נותן שירות או יועץ מקצועי המאושר כספק מוכר על ידי הוועדה המשרדית במשרד הבטחון. הנ"ל נכלל ברשימת הספקים המוכרים של משרד הבטחון, כך הוא יכול לתת שירות ולקבל תמורה ממשרד הבטחון. כדאי לדעת כי יש שלוש קבוצות של ספקים מוכרים במשרד הבטחון:
- ספק מוכר – ספק מוכר יכול להיות יצרן, נותן שירות, יבואן, משווק, סוכן או יועץ.
- קבלן מוכר – קבלן לעבודות בניה המאושר על ידי הוועדה הבין משרדית ועל ידי משרד הבטחון לבצע עבודות בניה עבור משרד הבטחון.
- מתכנן מוכר לתכנון ובניה – מתכנן מורשה המספק שירותי תכנון, הנדסה וייעוץ לעבודות בניה.
תנאי סף לקבל ספק מוכר
במשך השנים נקבעו תנאי סף לקבלת ספק משרד הבטחון, ישנם תנאים המשתנים בהתאם לסוג העיסוק, בין התנאים הבסיסיים:
- תעודת עוסק מורשה.
- אישור מרשויות המס בישראל (מוסדר מס).
- רישיון עסק (בהתאם לסוג העיסוק).
- הצגת מחזור שנתי מאושר על ידי רואה חשבון.
- הסמכה לתקן 9001 ISO, או תקן אחר בהתאם לסוג העיסוק.
- מילוי הפרטים הנדרשים בטופס "בקשה להכללה ברשימת הספקים המוכרים".
- חתימה על טופס הבקשה.
- עמידה בדרישות אבטחת איכות בהתאם לסוג העיסוק והתקנים המחייבים.
תהליך רישום ספקים במשרד הבטחון
תהליך הרישום עשוי להיות ארוך ומייגע. ישנם מספר שלבים שכל ספק חייב לעבור:
- מילוי טופס בקשה לקבלת מספר ספק מוכר –חשוב למלא את טופס הבקשה בקפידה וללא טעויות העלולות לגרום לעיכובים מיותרים או לדחיית הבקשה.
- מסירת הטפסים למנה"ר – את הטפסים יש למסור לפי הסיווג המקצועי במרכז לשילוב ספקים במנה"ר.
- בדיקה ראשונית של הנתונים – בדיקה ראשונית מהירה של הטפסים והנתונים השונים.
- פתיחת תיק ספק – משרד הבטחון פותח בשלב זה תיק ספק משרד הבטחון.
- בדיקה מקיפה ומעמיקה של הספק – לאחר פתיחת התיק מבצעים בדיקה מעמיקה וקפדנית יותר.
- אישור עקרוני והגשה לוועדה המתאימה – הגורם המטפל במנה"ר מבצע בדיקה נוספת וקובע אם התיק מוכן כדי להגישו לוועדה המתאימה.
- אישור התיק על ידי ועדת האישורים – אישור התיק בוועדת האישורים הכוללת נציגים ממשרד הבטחון, משרד התמ"ת, צה"ל ונציג הציבור.
- הודעה לספק ושליחת מספר ספק מוכר – שליחת הודעה בדואר רשום על רישומו כספק מוכר, כולל מספר ספק.
הליך רישום במשרד הבטחון אורך זמן רב ומחייב מהספק משאבים מתאימים. ההליך דורש איסוף מסמכים ואישורים רבים ומגוונים והגשת הבקשה והמסמכים בצורה מסודרת ונכונה. זהו הליך ביורוקרטי מתיש וממושך אשר יש לבצעו בקפידה ובמקצועיות. מרגע קבלת המספר כספק מוכר, אפשר להתחיל ליהנות מהפירות ולקבל הזמנות עבודה שוטפות ממשרד הבטחון. מומלץ לפנות לשירותיו של
עורך דין משרד הביטחון המתמחה בהליך המורכב.
עורך דין צבאי מקצועי יכול לסייע לכם בהליך הביורוקרטי המורכב, להעניק לכם ייעוץ משפטי וללוות אתכם עד קבלת אשור. לקבלת ייעוץ משפטי בנושא חייגו:
03-528-8580 או השאירו פרטים